Nyt i Kunstforeningen Progres

Program for efteråret 2021

En oversigt over datoer for foreningens aktiviteter i indeværende efterår er tilgængelig under sidemenuen Kalenderen.

Generalforsamling

Da det på grund af corona-restriktionerne desværre ikke var muligt at afholde årets generalforsamling som planlagt, har bestyrelsen besluttet, at denne udskydes og afvikles sammen med næste års generalforsamling. Det sker torsdag den 24. marts 2022 på Ceres Centret i Horsens.

Førstkommende arrangement:

Søndag den 29. august 2021

UDSTILLINGSBESØG PÅ ARoS

Vi mødes på AROS Aarhus Kunstmuseum, Aros Allé 2, 8000 Aarhus, kl. 10:00, hvor vi skal se de aktuelle særudstillinger

1. ELISABETH JERICHAU-BAUMANN: Mellem verdener

Elisabeth Jerichau-Baumann var en af få kvindelige kunstnerskikkelser i 1800-tallet. Hun hørte til blandt den gruppering af danske kunstnere, der gik under navnet ”europæerne”, som stod i modsætning til de ”nationale ” kunstnere. Europæerne var ofte åbenlyst inspireret af internationale strømninger, og Jerichau-Baumanns pendulering imellem det globale og det nationale gør hende til en uhyre interessant stemme og et modbillede til periodens nationale orientering og kunstskole.

2. THIS IS NOT AFRICA - UNLEARN WHAT YOU HAVE LEARNED

En højaktuel udstilling med en række toneangivende samtidskunstnere. Kunstnerne er primært fra det afrikanske kontinent, men også fra andre lande.

Udstillingen, der består af cirka 25 værker, præsenterer blandt andet et nyt facadeværk, stedsspecifikke installationer, videoværker, skulpturer, malerier og fotos samt et performanceprogram.

Ny måde at betale kontingent

Foreningens bestyrelse har den 1. juli 2021 oprettet en såkaldt MobilePay Box med koden: 4051FN.

Fremover bedes man venligst indbetale medlemskontingent via MobilePay til denne box-kode. Hvis I ikke har MobilePay, kan I betale til galleriets bankkonto i Nordea: 1944 - 8967904415. Efterfølgende vil beløbet blive flyttet til kunstforeningens box. - Husk altid at opgive navn.

Ingrid Duch: "Gudernes møde", 2021, ægtempera på lærred, 100 x 120 cm

Siden den 1. april 2021 har Galleri Progres påny været åbent for besøg. Kik forbi og se de mange nye værker fra galleriets kunstnere. Læs om efterårets udstillinger på galleriets hjemmeside www.galleriprogres.dk