Nyt i Kunstforeningen Progres

Program for foråret 2022

En oversigt over datoer for foreningens aktiviteter i indeværende forår er tilgængelig under sidemenuen Kalenderen

Førstkommende arrangement:

Picasso: Keramisk fad. Holmegaard Værk

Lørdag den 27. - søndag den 28. august

To-dages kunstudflugt på Sjælland

Foreningen har i mange år haft tradition for at arrangere en to-dages kunstudflugt den sidste weekend i august. Målene for disse udflugter har altid været besøg og udstillinger af ekstraordinær kunstnerisk kvalitet, ofte på indenlandske eller udenlandske museer og kunsthaller, hvor de færreste af medlemmerne jævnligt kommer.

I år vil vil vi gerne invitere på tur til disse 5 sjællandske udstillingssteder, som i den pågældende weekend byder på virkelig interessante oplevelser:

Lørdag, den 27.

Kunsthal Kongegaarden, Korsør

1. Maleriudstillingen ”Guesthouse” med værker af Astrid Marie Christiansen (1981) og Krista Rosenkilde (1982). - 2. ”Rhythm of Life” - en totalinstallation af Louise Sparre (1977).

Holmegaard Værk, Museum for design og kunsthåndværk

1. Særudstillingen ”Picasso - en hyldest til keramikken”. - 2. Museets faste glassamling (på mere end 42.000 stykker glas). - 3. Samlingen af Kähler-keramik (flere end 6.000 keramiske genstande).

Rønnebæksholm, Næstved

1. ”Når noget Stikker” med Vibeke Mencke Nielsen, Carina Zunino og Anne-Marie Ploug, der udstiller grafik, skulptur, fotografi og film.

2. ”Those Who Kept the Lights” - en filminstallation af den anerkendte finske kunstner Nastja Säde Rönkkö

Chiharu Shiota: ”Multiple Realities”. Installationsudstilling i Cisternerne.

Søndag den 28.

Cisternerne - Søndermarken,  Frederiksberg

Udstillingen ”Multiple Realities” af den japanske kunstner Chiharu Shiota.

Øregaard Museum - Hellerup

1. Særudstillingen ”De 4 - Modernismens Mænd” (Axel Salto, Vilhelm Lundstrøm, Karl Larsen og Svend Johansen).

2. Museets faste samling (der rummer 200 års dansk kunst fra 1750-1950)

Turen arrangeres som samkørsel i egne biler, og med overnatning på hotel i Køge.

Tilmelding skal ske til: info@galleriprogres.dk senest mandag den 1. august 2022

Betaling af kontingent

Kontingent indbetales efter årets generalforsamling - d.v.s. i begyndelsen af april måned.

Foreningens bestyrelse har den 1. juli 2021 oprettet en såkaldt MobilePay Box med koden: 4051FN.

Fremover bedes man venligst indbetale medlemskontingent via MobilePay til denne box-kode. Hvis I ikke har MobilePay, kan I betale til galleriets bankkonto i Nordea: 1944 - 8967904415. Efterfølgende vil beløbet blive flyttet til kunstforeningens box. - Husk altid at opgive navn.

Ingrid Duch: Uden titel, 2021, kul og akryl på bølgepap. Indrammet bag glas, 73 x 101 cm.

Galleri Progres viser den store gruppeudstilling PROGRES III, 6. - 20. august 2022. Kik forbi og se de mange nye værker fra nogle af galleriets faste kunstnere. Læs om disse på galleriets hjemmeside www.galleriprogres.dk