Nyt i Kunstforeningen Progres

Program for 2020

En oversigt over datoer for foreningens aktiviteter i indeværende år er tilgængelig under sidemenuen Kalenderen.

Førstkommende:

Aftenens foredragsholder, den estiskfødte billedkunstner Külli Suitso

Torsdag den 24. september 2020, kl. 19 - 21

FOREDRAG - GENERALFORSAMLING - UDLODNING

Mødelokalet på Horsens Bibliotek, Tobaksgården 12, 8700 Horsens

Mødet, der oprindelig var planlagt til den 26. marts 2020, måtte desværre aflyses p.gr. af den stadig verserende corona-pandemi. Generalforsamlingen, som skal afvikles i henhold til foreningens vedtægter, gennemføres nu i overensstemmelse med de generelle anbefalinger om at mindske risikoen for corona-smitte.

OBS. Bemærk venligst at mødestedet er ændret fra Ceres Centret til Horsens Bibliotek.

Se hvilke værker, der bliver udloddet. Klik her: Lodtrækning 2020

Senest afholdte arrangement:

Frederiksborg Slot

Lørdag d. 29. - søndag den 30. august

Weekendtur til Nordsjælland

Turen indledtes lørdag kl. 11 med et besøg i Nivaagaards Malerisamling, hvor vi så to aktuelle udstillinger:

1. "Scherfigs vidunderlige univers" - 2. "Danh Vo præsenterer" (værker af andre kunstnere, der har inspireret ham)

Herefter kørte vi kl. 13:00 videre til Frederiksborg Slot ved Hillerød, hvor følgende tre udstillinger kunne ses:

1. "Et tilbageblik på begivenhederne omkring Genforeningen i 1920".

2. "Folkets tid - Jacob Brostrups historiemalerier" (Arbejderbevægelsens, Danmarks og Socialdemokratiets historie fra 1870'erne til i dag fortalt i moderne historiemalerier).

3. "Dronningens Ansigter" (portrætter af Dronning Margrethe II's liv, virke og særlige interesser).

Næsehorn - et af Hans Scherfigs mange velkendte og afholdte dyrmotiver
Udsnit af et af de udstillede malerier.

Efter besøget på Frederiksborg Slot kørte vi videre til vores overnatningssted: Hotel Sleep2Night, Industrivej 19, 3000 Helsingør.

Aftensmaden blev spist i hyggeligt fællesskab på: Restaurant Amici Miei, Stengade 15, 3000 Helsingør. (Der var bestilt bord til kl. 19:00.)

Søndag den 30.8. kl. 10 gik turen til LOUISIANA MUSEUM OF MODERN ART i Humlebæk.

Her så vi bl.a. udstlllingen "FANTASTISKE KVINDER" - Surreelle verdener fra Meret Oppenheim til Frida Kahlo.

Udstillingen er den første, store internationalt samlede præsentation af kvindelige surrealister – hvoraf mange hidtil har være overset og glemt. Med mere end 260 værker gives et sammenhængende indblik i 34 kvindelige kunstnere fra Europa, USA og Mexico og deres tilgang til surrealismens ideer.

Frokosten blev spist i museets café.

Udførligt program vedr. turen blev udsendt til alle medlemmer i midten af juli måned.

Tilmelding og spørgsmål vedr. turen og evt. samkørsel foregik til: Joan Klint Kondrup på tlf. 61 70 18 71 eller via mail til joanklintkondrup@gmail.com

BETALING AF MEDLEMSKONTINGENT

Foreningens bestyrelse vil venligst opfordre alle, der endnu ikke har indbetalt kontingent for indeværende periode (der gælder til og med generalforsamlingen i marts 2021) til snarest at gøre dette.

Kontingentets størrelse er fortsat: 300 kr. for "Fuldt medlemskab" og 100 kr. for "Supplerende medlemskab"

Indbetaling skal ske til kunstforeningens bankkonto i Nordea: reg.nr. 1944 - konto: 6267-836-858 (husk at oplyse navn).

N.B. Deltagelse i den udsatte generalforsamling og lodtrækning for 2020, som først finder sted den 24. september i år, er naturligvis ikke betinget af, om man ønsker at forsætte medlemskabet eller ej.

Karin Ohlsen: U.t.(tema Baum), 2020, olie på lærred, 15 x 15 cm.

Galleri Progres genoptager udstillingsaktiviteterne.

Det skete lørdag den 15. august 2020 med åbningen af den store udstilling "Farbspiele". Her vises nye værker af den tyske billedkunstner Karin Ohlsen. Læs mere herom på galleriets hjemmeside www.galleriprogres.dk