Nyt i Kunstforeningen Progres

Program for efteråret 2021

En oversigt over datoer for foreningens aktiviteter i indeværende efterår er tilgængelig under sidemenuen Kalenderen.

Generalforsamling

Da det på grund af corona-restriktionerne desværre ikke var muligt at afholde årets generalforsamling som planlagt, har bestyrelsen besluttet, at denne udskydes og afvikles sammen med næste års generalforsamling. Det sker torsdag den 24. marts 2022 på Ceres Centret i Horsens.

Førstkommende arrangement:

Torsdag den 2. december 2021, kl. 19.00 - 21.00

KUNST, GLØGG og KLEJNER

HORSENS BIBLIOTEK (i foredragssalen), Tobaksgården 12, 8700 Horsens

- Altså ikke som tidligere meddelt på Ceres Centret

Programmet byder traditionen tro på følgende: Et informativt kunstindslag, julegløgg, klejner, kaffekranse, kaffe og småkager, samt lodtrækning om et kunstværk lavet af en af galleriets kunstnere.

Aftenen indledes med et FOREDRAG OM KUNST I BYRUMMET, nærmere bestemt GAVLMALERIER OG STREET-ART I HORSENS.

Aftenens foredragsholder hedder Ingvard Nørgaard. Han er formand for Folkeoplysningsrådet i Horsens og har i næsten 30 år arbejdet som fritidskonsulent i kommunen. Mange vil måske kende ham som turleder i Dansk Vandrelaugs Horsensafdeling, i hvis regi han har guidet på et utal af vandreture i Horsens midtby og omegn. En livslang fascination af naturen og de mange kulturskabte ting, der omgiver os, er drivkraften bag mange af hans turtilbud. En del byvandringer har været gennemført med et særlig fokus på kunstværkerne i det lokale byrum. Ingvard Nørgaard vil med baggrund i sine erfaringer som guide give en orientering om, hvilke værker, der kan opleves i byen. Foredraget vil især have fokus på de mange (over 30) vægmalerier, som i dag kan opleves i Horsens bymidte.

Kunstforeningen vil undersøge muligheden for i det kommende år at lave en egentlig byvandring med fokus på kunsten i det offentlige byrum i Horsens. I den forbindelse tror vi, at foredraget kan fungere som en inspirerende appetitvækker hertil.

Tilmelding: senest tirsdag den 30. november til: info@galleriprogres.dk, eller tlf. 28 73 76 01
Pris: 75 kr. pr. deltager betales ved fremmødet. - Man er velkommen til at medbringe gæster. (Deltagernavne bedes venligst oplyst ved tilmeldingen.)

N.B. Da vi ikke kender til omfanget af eventuelle corona-restriktioner den 2. december, vil vi opfordre alle til at medbringe corona-pas og mundbind.

Ny måde at betale kontingent

Foreningens bestyrelse har den 1. juli 2021 oprettet en såkaldt MobilePay Box med koden: 4051FN.

Fremover bedes man venligst indbetale medlemskontingent via MobilePay til denne box-kode. Hvis I ikke har MobilePay, kan I betale til galleriets bankkonto i Nordea: 1944 - 8967904415. Efterfølgende vil beløbet blive flyttet til kunstforeningens box. - Husk altid at opgive navn.

Ingrid Duch: "Gudernes møde", 2021, ægtempera på lærred, 100 x 120 cm

Siden den 1. april 2021 har Galleri Progres påny været åbent for besøg. Kik forbi og se de mange nye værker fra galleriets kunstnere. Læs om efterårets udstillinger på galleriets hjemmeside www.galleriprogres.dk